Bratislava
Bratislavské mosty přes Dunaj z léta 2009.
Bratislava Čierne pri Čadci Hosťová Malá Fatra Rajecké Teplice Slovenský ráj Strečno Vysoké Tatry
Bratislavské mosty přes Dunaj z léta 2009.
Jednopylonový, ocelový, silniční, zavěšený most vějířovitého designu vedoucí přes Dunaj je nejznámější most ve slovenské metropoli. Byl postaven společnostmi Doprastav Bratislava a Hutní montáže Ostrava v letech 1967-1972 podle projektu A. Tesára, J. Lacka a I. Slameňa. Do provozu byl uvedený 26. srpna 1972. Původní název mostu od otevření do roku 1990(1) byl Most Slovenského národního povstání. V době pořízení prvních jeho snímků, tj. v roce 2009 se jmenoval Nový most, ale od 29.8.2012 se opět přejmenoval zpět na Most SNP.
Most je dlouhý 430,8 m, široký 21 m a váží 7 537 tun. Na mostě jsou dva jízdní pruhy pro auta v každém směru, po stranách pod úrovní vozovky pak chodníky pro chodce a cyklisty. Dva ocelové komorové nosníky o výšce necelých 5 m jsou zavěšeny na jednom pylonu vysokém 84,6 m. V hlavici pylonu se ve výšce 80 metrů nachází restaurace, v levém pilíři se nachází výtah a v pravém evakuační schodiště se 430 schody.
(foto léto 2014)
(foto léto 2009)
Od roku 2016 již stojí nově zrekonstruovaný most, přes který vede dvoukolejná tramvajová trasa a pěší lávka. (foto 2019)
V letech 2013 až 2016 byl most rozebrán znovu zrekonstruován. V létě 2014 byl most rozebírán a zbyly z něj v Dunaji pouze pilíře.
Původně most Františka Josefa, poté Štefánikův a Most Červené armády je nejstarší most přes Dunaj v Bratislavě. Most byl postaven v letech 1889-1890 jako součást železniční trati Bratislava - Szombathely. Most má železnou konstrukci vyrobenou ve Vítkovických železárnách postavenou na kamenných pilířích. Je dlouhý 460 metrů. Vede přes něj dřevěný chodník a jednokolejka, která nepokračuje ani na jednom konci. Most je od roku 2011 přístupný pouze chodcům a cyklistům. (léto 2009)
Nejnovější bratislavský most přes Dunaj. Most byl postavený v letech 2002-2005 a slavnostně otevřený 4. září roku 2005. Je to obloukový most,jehož rozpětí je 231 metrů, celková délka je 835 metrů a délka hlavního mostního pole je 517 metrů. Most má 20 pilířů a výška oblouku je 36 metrů. Váží 5240 t. (foto léto 2009)
První betonový most postavený v Bratislavě, a to v letech 1985-1991. Otevřen byl v roce 1992. Most má celkovou délku 761 metrů a čtyřproudová vozovka dálnice, která po něm vede, je široká 30 metrů. Nejsilnější je uprstřed, kde jeho tloušťka dosahuje 11 metrů a směrem ke břehům se zužuje na 2,7 m. pod vozovkou se na obou stranách nacházejí lávky pro cyklisty a pěší. (foto léto 2009)
Most na pěší kolonádě na Hviezdoslavove námestí. (foto léto 2014)
Čtyři mostíky v Botanické zahradě Komenského univerzity v Bratislavě. (foto léto 2014)
(foto léto 2009)
Těsně na hranici mezi Slovenskem a Českou republikou najdeme tyto dva mosty. První je lávka přímo na Trojmezí mezi Slovenskem, Českou republikou a Polskem, druhý potom nově budovaný dálniční most. (foto prosinec 2015)
Stavba mostu na silnici R1 Nitra-Zvolen v obci Hosťová. (foto 2010, Filip Závada)
(foto 2010)
(foto 2015)
Kousek za obcí Rajecké Teplice - Jasenové (foto 2020)
Foto 2009 od Moniky Urbanové. První fotka je z parku, druhá z prostor hotelu Afrodité.
Třikrát foto z roku 2016 od Filipa Závady.
Hrdlo Hornádu
Přelom Hornádu
Suchá Belá
Most přes Váh (foto 2020)
Hradní lávka zříceniny Strečna (foto 2020)
(foto 2009)
(foto 2009)
(foto 2009)