Windsor Suspension Bridge
(foto 2017)
Gibraltar Londýn Newcastle upon Tyne Oxford Skotsko Wales
(foto 2017)
(foto 2017)
Silniční a pěší most spojující městské obvody Wesminster a Lambeth. Je tvořen sedmi oblouky a je nejstarším stojícím mostem v současném Londýně - otevřen byl v roce 1862 (fotky jsou z roku 2012 od Kristýny Ruiz Ujčíkové)
Trojice mostů - současný most je tvořen konstrukcí s ocelovými příhradníkovými nosníky nesoucími koleje pro železničná dopravu, který je označovaný jako Charing Cross Bridge, vedle něj vedou z obou stran lávky pro pěší zavěšené na lanech označované Golden Jubilee Bridges. Most pochází z roku 1845 Na druhé fotce společně s Waterloo Bridge. (foto 2015)
Silniční a pěší most, pojmenován na památku vítězství v Bitvě u Waterloo roku 1815. Současná podoba mostu byla částečně zpřístupněna v roce 1942 a plně zprovozněna v roce 1945. Je postaven z portlandského vápence. Protože byl postaven převážně ženami vžil se pro něj název ženský most. (foto říjen 2015)
Silniční a pěší most z roku 1869. Most je tvořen pětiobloukovou kovovou konstrukcí navrženou Josephem Cubittem. (foto 2015)
Visutý ocelový most spojuje obvod Southwark s City. Výstavba začala v roce 1998 a slavnostní otevření proběhlo v roce 2000. Most je podepřen dvěma mostními pilíři, jeho rozpětí je 325 m a šířka 4 m. (foto 2015)
Most byl otevřený v roce 1921. (foto 2015)
Železniční most, navržen Johnem Hankshawem a Johnem Wolfe-Barrym, byl otevřený v roce 1866. (foto říjen 2015)
První most přes Temži na tomto místě postavili Římané v roce 46. Různé varianty mostu zde stály vždy za posledních 2000 let. Současný moderní most byl postaven Johnem Mowlemem v letech 1967 až 1972 a slavnostně otevřen v roce 1973. Most má délku 283 metrů (foto 2015)
Zvedací most nad Temží. Stavba mostu podle návrhu Horace Jonese a Johna Wolfe-Barryho trvala od roku 1886 do roku 1894. Dominantami mostu jsou dvě neogotické věže ve viktoriánském stylu tvořené ocelovou kostrou v kamenném plášti. Věže jsou vysoké 65 metrů a rozpětí mezi nimi je 60 metrů. Věže slouží jako pilíře, mezi kterými je možné zvedat mostovku, rozdělenou na dvě stejné části, až do úhlu 83°. Hydraulické zvedání bylo do roku 1976 poháněno parním strojem, dnes je pohon elektrifikován a ovládán dálkovým ovladačem. Od věží ke břehům vede na každé straně visutý most o délce 82 metrů s kotvícími tyčemi. Celková délka mostu je 244 metrů. Součástí mostu jsou dvě výškové lávky spojující obě věžě určené pro pěší, které jsou součástí prohlídkového okruhu. Lávky vedou ve výšce 44 metrů nad hladinou. Od roku 2008 probíhají rekonstrukce, nátěru, chodníku, osvětlení, závěsných řetězů aj. v odhadované ceně 4 miliony lliber. (foto podzim 2015, poslední fotka rok 1997 - klasický film)
(foto 2016, Vít Šimeček)
(foto 2015)
Několik mostů kolem Temže (foto 2015)
(foto 2015)
(foto 2015)
Tato fotka pocházejí z roku 1997 a je focená na klasický film.
Tři fotky z této lokality jsou od Filipa Závady. (foto 2012)
(foto 2016, Vít Šimeček)
Fotografie jsou od Lenky Švihelové. (zveřejněno v roce 2017)
Fotografie je od Lenky Švihelové. (zveřejněno v roce 2017)
Kamenný most z městečka Llanrwst pochází z roku 1636. Navrhl jej Inigo Jones a nechal postavit sir John Wynn z Gwydir Castle.(foto 2011, Michal Sabo)
Tento most z roku 1468 se nachází ve vesničce Betws y Coed. (foto 2011, Michal Sabo)
Jeden z prvních visutých mostů na světě se nachází v městě Conwy v severním Walesu. Postaven byl Thomasem Telfordem a dokončen v roce 1826. (foto 2011, Michal Sabo)