Most Legií
Most Legií je sedmý pražský most přes Vltavu. Most byl vystaven v letech 1898-1901 podle projektu arch. Antonína Balšánka. Most vedoucí přes Střelecký ostrov je postaven z žulových kvádrů. (foto podzim 2011)

Vltava Hlubočepy Hrdlořezy Malá Strana Nusle Prokopské údolí Radotín Vysočany
Na území našeho hlavního města vede přes řeku Vltavu 14 mostů. Vyfotografované mám prozatím tyto:
Most Legií je sedmý pražský most přes Vltavu. Most byl vystaven v letech 1898-1901 podle projektu arch. Antonína Balšánka. Most vedoucí přes Střelecký ostrov je postaven z žulových kvádrů. (foto podzim 2011)
Náš asi nejznámější a nejslavnější most je nejstarším pražským a druhým nejstarším dochovaným mostem naší země. Most nechal vystavět Karel IV. Stavba začala v roce 1357 a byla dokončena v roce 1402. Původně se nazýval pouze Kamenný nebo Pražský a Karlův se mu začalo říkat až v 19. století.
Karlův most spojuje Malou Stranu se Starým městem a je osmým pražským mostem přes Vltavu. Je 515,76 metrů dlouhý a jeho šířka je 9,40 až 9,50 m. Je tvořen 16 oblouky a je doplněn třemi věžemi. Most bylo nutné za ta léta opravit a nahradit erodované pískovcové kvádry novými. Většina již není původních, ale ty které jsou nesou často kamenické značky.
Snímek od Jitky Míkové
Dva snímky Karlova mostu od Moniky Urbanové z roku 2009.
Fotografie od Kristýny Ruiz Ujčíkové z roku 2007.
Následující 2 fotografie jsou od Botase (Tomáš Kotásek) z roku 2006.
Tak tento obrázek Karlova mostu je od mého online kamaráda Vlastimila (Soth, 2010).
(foto podzim 2011)
Dalším z velkých pražských mostů přes řeku Vltavu je Mánesův most, který je devátým pražským mostem, přes tuto řeku. Je 186 m dlouhý a 16 m široký. Otevřen byl v roce 1914, ale úplně dokončen až v roce 1916. Most je betonový a stavěný v moderním slohu. Na pilířích je zdoben vlysy vltavských plavců. (foto podzim 2011)
Desátý pražský most je z mostů vedoucích přes Vltavu v Praze nejkratší. Je 169 m dlouhý a 16 m široký. Secesní most z let 1905 - 1908 patří mezi technické památky. Je to jedniný ocelový obloukový most v Praze. (foto 2013)
Jedenáctý pražský most přes Vltavu stojí na místě původního mostu císaře Františka Josefa I. Byl postaven v letech 1949 - 1951 a má železobetonovou konstrukci. Most je dlouhý 182 metrů (s nájezdovými rampami 263 m). (foto 2013)
Dvanáctý pražský most přes Vltavu vede nad ostrovem Štvanice. (foto 2013)
Nadchod nad tramvajovou tratí. (foto 2015)
Je jeden ze dvou Hlubočepských železničních viaduktů (druhý je Jihovýchodní). Oba byly postaveny v letech 1870-1872 a je po nich vedena trať ze Smíchova do Hostivic. Severozápadní viadukt (označovaný také jako horní) má 5 oblouků, je 92 metrů dlouhý a 20 metrů vysoký.(foto 2010)
Tramvajový most na zastávce Hlubočepy
Železniční přemostění v ulici Nad Zlíchovem
(foto 2018)
(foto 2017)
Most překlenující Nuselské údolí postavily Stavby silnic a železnic v letech 1975 - 1989. Na povrchu mostu je vedená dvouproudá šestipruhová silnice lemovaná na obou stranách chodníkem pro pěší a uvnitř mostu je umístěn tubus pro metro. Průměrná výška nad údolím je 42,5 metrů, šířka 26,5 metrů a délka 485 metrů. most má železobetonomou konstrukci nesenou čtyřmi pilíři. (foto 2014)
Prokopským údolím vede železniční trať přes několik mostů a mostíků. Zde jsou fotografie dvou z nich.
(foto 2015)
První most vede přes ulici U Elektry, druhý přes Rokytku. (foto 2018)