Slovensko

Bratislava  Čierne pri Čadci  Hosťová  Malá Fatra  Rajecké Teplice  Slovenský ráj  Vysoké Tatry

Bratislava

Bratislavské mosty přes Dunaj z léta 2009.

Most SNP

Jednopylonový, ocelový, silniční, zavěšený most vějířovitého designu vedoucí přes Dunaj je nejznámější most ve slovenské metropoli. Byl postaven společnostmi Doprastav Bratislava a Hutní montáže Ostrava v letech 1967-1972 podle projektu A. Tesára, J. Lacka a I. Slameňa. Do provozu byl uvedený 26. srpna 1972. Původní název mostu od otevření do roku 1990(1) byl Most Slovenského národního povstání. V době pořízení prvních jeho snímků, tj. v roce 2009 se jmenoval Nový most, ale od 29.8.2012 se opět přejmenoval zpět na Most SNP.

Most je dlouhý 430,8 m, široký 21 m a váží 7 537 tun. Na mostě jsou dva jízdní pruhy pro auta v každém směru, po stranách pod úrovní vozovky pak chodníky pro chodce a cyklisty. Dva ocelové komorové nosníky o výšce necelých 5 m jsou zavěšeny na jednom pylonu vysokém 84,6 m. V hlavici pylonu se ve výšce 80 metrů nachází restaurace, v levém pilíři se nachází výtah a v pravém evakuační schodiště se 430 schody.

Most SNP Most SNP Most SNP

(foto léto 2014)

Nový most Nový most Nový most Nový most Nový most

(foto léto 2009)

Starý most

Níže uvedené informace o mostě byly platné v létě roku 2009, ze kterého jsou jeho poslední fotky na těchto stránkách, v současnosti (léto 2014) je most rozebírán a jsou z něj v Dunaji pouze pilíře.

Starý most

Původně most Františka Josefa, poté Štefánikův a Most Červené armády je nejstarší most přes Dunaj v Bratislavě. Most byl postaven v letech 1889-1890 jako součást železniční trati Bratislava - Szombathely. Most má železnou konstrukci vyrobenou ve Vítkovických železárnách postavenou na kamenných pilířích. Je dlouhý 460 metrů. Vede přes něj dřevěný chodník a jednokolejka, která nepokračuje ani na jednom konci. Most je od roku 2011 přístupný pouze chodcům a cyklistům.

Starý most

Most Apollo

Nejnovější bratislavský most přes Dunaj. Most byl postavený v letech 2002-2005 a slavnostně otevřený 4. září roku 2005. Je to obloukový most,jehož rozpětí je 231 metrů, celková délka je 835 metrů a délka hlavního mostního pole je 517 metrů. Most má 20 pilířů a výška oblouku je 36 metrů. Váží 5240 t. (foto léto 2009)

Most Apollo

Most Lafranconi

První betonový most postavený v Bratislavě, a to v letech 1985-1991. Otevřen byl v roce 1992. Most má celkovou délku 761 metrů a čtyřproudová vozovka dálnice, která po něm vede, je široká 30 metrů. Nejsilnější je uprstřed, kde jeho tloušťka dosahuje 11 metrů a směrem ke břehům se zužuje na 2,7 m. pod vozovkou se na obou stranách nacházejí lávky pro cyklisty a pěší. (foto léto 2009)

Most Lafranconi

Hviezdoslavovo námestí

Most na pěší kolonádě na Hviezdoslavove námestí. (foto léto 2014)

Hviezdoslavovo námestí

Botanická zahrada

Čtyři mostíky v Botanické zahradě Komenského univerzity v Bratislavě. (foto léto 2014)

Botanická zahrada Botanická zahrada Botanická zahrada Botanická zahrada

Hrad Devín

Hrad Devín

(foto léto 2009)

Čierne pri Čadci

Těsně na hranici mezi Slovenskem a Českou republikou najdeme tyto dva mosty. První je lávka přímo na Trojmezí mezi Slovenskem, Českou republikou a Polskem, druhý potom nově budovaný dálniční most. (foto prosinec 2015)

Čierne pri Čadci Čierne pri Čadci Čierne pri Čadci Čierne pri Čadci

Hosťová

Stavba mostu na silnici R1 Nitra-Zvolen v obci Hosťová. (foto 2010, Filip Závada)

Hosťová Hosťová Hosťová Hosťová

Malá Fatra

Jánošikovy diery

Jánošikovy diery Jánošikovy diery

(foto 2010)

Jánošikovy diery

(foto 2015)

Rajecké Teplice

Foto 2009 od Moniky Urbanové. První fotka je z parku, druhá z prostor hotelu Afrodité.

Rajecké Telice Rajecké Telice

Slovenský ráj

Třikrát foto z roku 2016 od Filipa Závady.

Hrdlo Hornádu

Hrdlo Hornádu

Přelom Hornádu

Přelom Hornádu

Suchá Belá

Suchá Belá

Vysoké Tatry

Tatranská Štrba

Tatranská Štrba

(foto 2009)

Cesta na Rysy

Vysoké Tatry-pod Rysy Vysoké Tatry-pod Rysy

(foto 2009)

Cesta Hrebienok-Skalnaté pleso

Vysoké Tatry

(foto 2009)