Druhým největším tokem města Ostravy je řeka Ostravice. Na území města se přes ni lze přepravit po celkem dvaceti mostech a lávkách.
Cyklolávka v Hrabové
V roce 2016 byla nad potrubním mostem namontována nová mostovka s nájezdními rampami usnaďnující pěší a cyklistické spojení Ostravy-Hrabové a Vratimova.
Projektovou dokumentaci vypracovala Nová Huť - projekce, spol. s. r. o. a stavbu zrealizovala společnost Hochbau s. r. o. (foto 2016)
Hrabovský most
Prvním mostem na řece Ostravici v městě Ostravě je silniční most mezi Vratimovem a Ostravou-Hrabovou.
Hrabůvka-Kunčice
Druhým mostem je most pro cyklisty a pěší spojující městské části Hrabůvka a Kunčice. (foto 2012)
Železniční most Ostrava-Kunčice
(foto 2011)
Rudná
Most na ulici Rudná prošel v letech 2018-2019 rekonstrukcí, ze které pochází fotka z roku 2018, první fotka je z jara 2020.
(foto 2011)
Bývalý most dolu Jeremenko
Pátým mostem-nemostem je bývalý železniční most ve Vítkovicích, kdysi vedoucí k dolu Jeremenko. Dnes nevede odnikud nikam, ale vede přes řeku, proto se nachází na těchto stránkách. (foto 2011)
Jedny z posledních fotek tohoto mostu mám od kamarádů Veroniky Muchové a Ondřeje Netočného z května 2013.
Na fotkách ze začátku srpna 2013 již bohužel není most mostem.
Železniční most Vítkovice
(foto 2013)
Karolína
Z Karolíny na Slezskou Ostravu vedou tři mosty vedle sebe. Detailněji jsou zachyceny v létě roku 2013.
První je železniční vedoucí na Zárubek, druhý byl také železniční, dnes již není v provozu.
Třetí je silniční most.
Celkový pohled z roku 2011
Na Karolíně
Silniční most ulice Na Karolíně (foto 2013)
(foto 2011)
Karvinská
Silniční most na ulici Karvinská za výstavištěm Černá louka je vyfocen z obou stran,
jedenkrát v zimě a jednou v létě. (obě fota 2011)
Hradní lávka (Lávka Unie)
Lávka vedoucí z výstaviště Černá louka na Slezskoostravský hrad pochází z bývalého dolu Šverma,
kde spojovala Mariánské Hory s Hošťálkovicemi přes řeku Odru. V roce 2004 byla po opravě zprovozněna na řece Ostravici.
Dočasná lávka
Vedle hradní lávky je každoročně v průběhu festivalu Colours of Ostrava postavena dočasná pěší lávka přes řeku,
která pomáhá zrychlit přesun návštěvníků festivalu z hradu na Černou louku. (foto 2011)
Most Miloše Sýkory
Ocelový nýtovaný obloukový most vyrobený ve Vítkovických železárnách v roce 1913 podle projektu ing. Bleicha.
Most je pojmenovaný po Miloši Sýkorovi, který 30.dubna 1945 údajně přestřihl dráty nacistických náloží, které měly most zničit a znemožnit tak přejetí tankům Rudé armády na Slezskou Ostravu. V roce 1979 prošel cekovou rekonstrukcí.
Poslední rekonstrukce proběhla v roce 2002. V roce 2018 dostal most nové osvětlení. Oblouk mostu má výšku 7 metrů a rozpětí 60 metrů. (foto 3x2018, 3x2011)
Pěší lávka na Havlíčkově nábřeží
Třináctá v pořadí po proudu řeky je pěší lávka na Havlíčkově nábřeží. (foto 2011)
Most Pionýrů
Následuje dlaší z velkých silničních mostů vedoucí přes řeku Ostravici na území města - Most Pionýrů. (foto 2011)
Pohled na most Pionýrů, lávku na nábřeží a most Miloše Sýkory z věže Nové radnice.
Pěší lávka u Nové radnice
Po proudu dále narazíte na pěší lávku u Nové radnice. (foto 2011)
Pěší lávka v Komenského sadech
Následuje další pěší lávka v Komenského sadech. (foto 2011)
Muglinovská
Most v Přívoze na ul. Muglinovská. (foto 2011)
Železniční most v Přívoze
(foto léto 2013)
Dálniční most
Dálniční most přes řeku Ostravici se nachází těsně u soutoku s Odrou a je posledním mostem přes tuto řeku. (foto léto 2013)